Buscar este blog

1 jul 2020

DRETS DEL CONSUMIDOR EN TEMPS DE CORONAVIRUS




No hi ha dubte que les rebaixes d'estiu del Coronavirus són diferents.

Tots els establiments que  estàn fent rebaixes d'estiu dintre d'un marc ampli de mesures de seguretat, distància, limitació d'aforament i altres similars. 

D'altra banda ja estan en marxa les rebaixes a internet. L' e-comerce (VENDES EN LÍNIA) ha arrivat per quedar-se.

Degut a la pàndemia del Covid-19, la venda per internet ha obert una gran varietat d'opcions per als consumidors amb un abast i comoditat sense precedents en aquests temps, però molts de nosaltres desconeixem els pros i contres que aixó comporta, així com els drets que tenim.

Formes de pagament. La major part de negocis en línia ofereixen pagament contra reemborsament, Paypal o targetes de crèdit que són els mitjans més segurs. Però el consumidor ha de fer la compra des d'un dispositiu segur. Per descomptat, no s'ha de compartir cap clau de seguretat ni PIN amb el comerciant ja que no són necessaris per fer una compra online. 

Desestiment i Devolucions. És un dels apartats més controvertits. En general, el consumidor no sap a què atenir-se per falta d'experiència o informació. Teòricament, la llei protegeix el dret a "desistir" de la compra en un termini de 14 dies posteriors a la recepció del producte. Però hi ha excepcions com productes personalitzats, alguns aparells electrònics, contingut digital, bitllets d'avió que hauríem d' informar-nos més detingudament. 

Moltes vegades la dificultat per reclamar i resoldre els problemes, o el que és el mateix, la dificultat per contactar amb el servei d'atenció a client, devolucions i el servei tècnic, fan que o no reclamem, o desistim d'iniciar qualsevol acció. 




No hay comentarios:

Publicar un comentario